Followers

Friday, October 29, 2010

Ingatlah Orang-Orang Tersayang...

Assalamualaikum... Sihat??
Alhamdulillah...

Bangun pagi-pagi sediakan breakfast tuk Mr. Hubby... Selalunya Mr. Hubby xde breakfast2 nie..Tapi disebabkan semput asma dah datang dan kena makan ubat..Kena la ambil breakfast.. Semoga Mr.Hubby cepat sembuh yer..

Sediy pagi nie.. Tengok berita pagi semua tentang kemalangan jalan raya.. Bus terbalik,kereta dirempuh,motosikal bergeser... Semuanya berakhir dengan berita kematian...
Bayangkan sebelum kita bertolak dari destinasi, kita call family.. Bagi tahu meka,kita dalam perjalanan.. Family yang dah rindu,lama tak jumpa excited tertunggu-tunggu dan  tiba-tiba kegembiraan itu diragut dengan satu panggilan telefon mengatakan kita kemalangan.. Luluh jiwa.. Hilang rasa nak bernafas.. Rasa dah xnak dengar bait-bait kata seterusnya...Macam mana??
Allah s.w.t yang  menentukan segalanya.. Sesungguhnya nyawa kita didunia ini hanya pinjaman seketika..
Tapi xteringin kah kita pergi sewaktu kita dalam ribaan orang yang kita sayang..

Kawan-kawan,teman-teman,kesayangan-kesayanganku... Sentiasa lah berwaspada,jaga diri,elert dengan persekitaran ketika di jalan raya.. Sediynye hati... Xsanggup nak menerima kehilangan..

"Ya Allah,Kau lah Tuhan yang maha besar..Tuhan yang maha mengetahui lagi maha mendengar.. Kau lindungilah diriku,Kau lindungi lah suamiku,Kau lindungilah keluarga dan sahaba2tku.. Jauhkan lah kami,keluarga kami dari musibah ini Ya Allah..Jangan lah Kau ambil nyawaku ketika aku kesorangan Ya Allah. Janganlah Kau menguji kami dengan ujian yang tak mampu dipikul oleh kami Ya Allah. Sesungguhnya hanya padamu tempat hamba2mu memohon...Ya Allah"

Pada muslimin dan muslimat..Pada saudara-saudara kita yang telah pergi mari sama2 kita hadiah kan pada mereka AL-FATIHAH


Untuk dikongsi bersama... 
Doa Menaiki kenderaan..
Doa Dijauhkan dari musibah:

Nabi saw menganjurkan agar doa tersebut dibaca sebanyak tiga kali di waktu pagi dan tiga kali di waktu petang. Barangsiapa mengamalkannya, Nabi saw menjanjikan bahawa orang itu tidak akan terkena musibah yang datang secara tiba-tiba.


بِسْمِ اللَّهِ الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ
فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

Maksud :Dengan nama Allah, dengan nama-Nya tidak akan membahayakan sesuatu yang ada di bumi atau yang ada di langit, dan Dia Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.
 
Pada semua,apa yang dapat kita kongsikan bersama diharapkan ia dapat memberi manfaat pada diri kita.. Sesungguhnya yang buruk itu adalah dari diri kita.. Dan yang baik itu dari Tuhan yang satu Allah. S.W.T...

Take care...

>

No comments:

Post a Comment